Saturday, May 5, 2007

Bussen körde över mig

Jag orkade aldrig slutföra mitt bloggande från VM, men tänkte så här i efterhand att det vore på sin plats med några avslutande kommentarer. Tyvärr gick tävlingen åt helvete för mig. Den alldeles för knappa träningen på en så speciell våg som denna gav verkligen utslag. Man kände sig tyvärr som en nybörjare ute på vågen och jag fick inte alls till det som jag ville. Men jag tar det som en riktigt härlig upplevelse att ha fått surfa en av världens största och bästa vågor. Det är ju inte alla förunnat.

Men mina åk var faktiskt inte en total flopp. Jag satte faktiskt ett av tävlingen fetaste trick som var helt nytt för domarna, därav fick jag inga poäng. Skämt åsido, var detta trick egentligen helt ofrivilligt, men det är faktiskt så många av dagens standardtrick uppfanns. Jag kallar det "Cobra flip" och är inspirerat av en flygmanöver med ett liknande namn.
Tricket kan ses nedan:

No comments: