Thursday, January 4, 2007

Uganda - Den vita Nilen

Antligen ar jag och Frasse pa plats i Uganda. Resan gick bra och vi kom fram till Nile River Explorers camp sent igar kvall. Efter att ha tagit igen lite av den somn vi missat de senaste dagarna hoppade jag ner i kajaken for att kora mitt forsta pass i Nilen. Svenske Anton Immler som varit har sedan i november visade vagen. Det var stort och bubbligt och jag kande mig som en nyborjare nar jag rostig efter vintern lag och rollade bland vagtopparna. Resultatet av turen blev ocksa tva knackta paddlar. I andra forsen knackte en Australiensare paddeln och simmade. I en fors langre ned bestamde sig Anton for att gora entry move in i en riktigt fet vals. Han knackte ocksa paddeln och lag och virvalde runt ett tag innan poppade upp nedstroms simmande. Sjalv tog jag det valdigt lugnt eftersom man ar ganska rostig och lite radd for att en axelskada jag adrog mig i forra arets sista pass ska ga upp. Men allt gick bra och jag testade pa lite airblunts och pan ams i lekvagen pa strackan. En skon uppvarmning. Nu sitter jag internet cafe i Jinja och vi lar val aterkomma hit igen. Men nu ska vi ta och leta upp ett par snubbar med mopeder som kan kora oss tillbaka till campen for en redig middag. Arets forsta surf ar avklarad.

No comments: