Friday, August 15, 2008

Min artikel i Outside

I augustinumret av äventyrstidningen Outside, som precis har kommit ut, finns en artikel med mig som undertecknad. Den handlar om tjusningen med att paddla nya älvar och göra nyturer, samt om varför jag själv har lagt av med tävlandet för att satsa på utförspaddling istället.
Artikeln är ganska personlig och en del av det jag skriver om hade jag tänkt skriva om här, men har bara inte hunnit än. Det är alltid bra med forspaddling i media och jag hoppas givetvis inspirera fler till att börja med utförspaddling.
Det är också en del fina bilder med i artikeln. Bland annat är tidningens förstauppslag en bild på mig som John Juter tog på Främmerån förra året, när vi paddlade den för första gången. Ytterligare fotocred går till Dennis Franzén och Simon Berglund som bidragit med de andra bilderna.
För den som även gillar kajakäventyr på havet finns ett utdrag ur Babs Lindmans nya bok om hennes solopaddling längs Norges kust med i samma nummer av Outside.

No comments: