Friday, April 13, 2007

Avresa mot Canada och VM

Lagom till att sommarvärmen kom till Sverige ska jag åka till Canada tillsammans med resten av landslaget. Jag hade galet mycket jobb jag behövde få gjort innan avfärd så jag jobbade in i det sista och lyckades med en klassiker. Med tio minuter kvar tills tåget avgick från Järvsö insåg jag att det var kris, jag fick hämta en extra väska och kasta ner alla prylar som låg inom räckhåll. På bordet stod en full tallrik nylagad mat som jag tänkt äta innan jag åkte – den stjälpte jag ner i en tom pepparkaksburk och tog med mig. Tåget rullade in samtidigt som jag gled in på perrongen. Det var tur att jag redan skickat kajaken med flygfrakt annars hade det blivit tajt. Jag kan inte minnas att jag varit ute i god tid med att packa på något av alla de mästerskap jag deltagit i sedan 1999. Å andra sidan har jag heller aldrig missat en viktig avfärd – det gäller att veta när man måste släppa allt för att hinna med och den känslan har jag tränat upp till fulländning. Nu gäller det bara att bluntarna sitter lika säkert som att jag alltid tänjer gränserna för hur sent man kan packa för en utlandsvistelse.

No comments: